min magnifika rocksommar 2010 kommer bli off the fucking hook, i promise

Sommar 2010 kommer bli det bästa under hela min livstid.

Det kommer bli en riktigt grym rocksommar för min del och det är jag mycket glad över. Första gången jag till exempel går på en riktig festival och Slash spelar. Jag måste säga att det är ganska coolt. Att Getaway Rock Festival och Slash tar min festival-oskuld. Jag känner mig topnotch på det sättet. Jag känner mig lite unik. Jag kan säga till folk att 'jag har väntat på det rätta tillfället', när jag egentligen inte har följt med på diverse festivaler för att folk har backat ut, pengarna har inte funnits eller om jag helt enkelt inte vill följa med.

Vi börjar sommaren med EuropeGetaway Rock Festival, som ett litet plus i kanten. Jag är väl inte direkt något stort fan till Europe, men alla har ju hört och varit fulla till The Final Countdown. Jag vet iallafall att jag har stått askalas och försökt sjunga med till det där roliga ljudet som kommer i början. Jag vill inte veta hur det lät.

Sedan fortsätter vi rocksommaren med bandet Mayhem. Ingenting i min smak dock. Det är mest en massa trummor, vrål och headbangande. Jag har aldrig varit ett stort fan av den här musiken. Jag är en sucker för Old School Rock N' Roll, inte growl och andra skrikiga musikstilar. Men det kan bli kul det med; man ska ändå inte vara för negativ. Sedan gör vi ju det mest för Beas kompis skull. Han kan ju inte stå själv och se på bandet om han ska se Slash med oss, det är inte schysst.

Sedan fortsätter vi sommaren med älskade, underbara och magnifika Mr Slash Hudson. Jag kommer gråta som ett litet barn, efter jag har skrikit mig hes och troligtvis kissat på mig. Nä, förhoppningsvis inte. Jag kommer inte kissa på mig. Men jag kommer vara i extas.
Att se Slash kommer vara den lyckligaste stunden i hela mitt liv. Ni vet hur vissa människor brukar säga att 'ens barns födsel är det bästa som händer en'? Jag väljer att motsäga det faktiskt. Om jag någonsin föder ett barn kommer det direkt hamna på andra plats. 'Mja, nog var detta storslaget det med, men ni skulle ha varit med och sett Slash den där sommaren 2010....'

Sedan avslutar vi sommaren med Twisted SisterLK 2010. Jag förstår inte hur dom har lyckats fixa hit ett av 70/80-talets största rockband. Jag ska dricka bärs och skrika i publiken. Det kommer inte vara det största som händer mig, men helt klart ett fint minne för resten av mitt liv skulle jag tro. Vem tackar nej till en gammal Dee Snider och hans legendariska band? Inte jag iallafall.

Sedan kommer min sommar präglas av rödtjut och rock på Hertsökullar och andra ställen också. I sommar vill jag endast lyssna på reggae och rock - ingenting annat. Ingenting annat kommer passa mitt humör. För det finns inget bättre än att yla till Guns N' Roses mitt i natten när man är berusad av vin. Faktiskt inte. Det kan låta lite luffigt att säga det; men ni skola icket dömma innan ni har prövat.

Sedan önskar jag att man kunde se Motorhead och Megadeth också, men man kan inte få allting i livet. Om vi har tur sjunger Lemmy tillsammans med Slash på Getaway Rock Festival. Lemmy sjunger ju en låt på Slashs nya album och han är ju och spelar i Gävle dagen innan Slash. Så vi hoppas att han är villig att bjuda oss på en till sjuhelvetes show. Men förhoppningsvis hinner jag och Skarelito spara ihop pengar till rockfestivalen i Stockholm i augusti också. Jag tackar inte nej till Motley Crue och Iron Maiden. Hoppas, hoppas, hoppas!

Rocksummer 2010, i fucking love you allready








Kommentarer

Innan du kommenterar:
Kommentarer besvaras här.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0