var bara dig själv, så kommer det nog lösa sig.

Människor som spelar dryga och bitchiga - varför gör ni det? It ain't cool, dudes. Det är bara hemskt irriterande och man orkar aldrig slösa dyrbar tid på att tycka om sådana människor en längre tid. Vad hände med att bara vara sig själv och sedan får folk tycka vad dom vill om en? Varför måste man vara dryg, bitchig, tillbakadragen, svårflörtad och lite av en 'mörk, deprimerad ensamvarg' nuförtiden? Jag tycker det bara är tröttsamt med människor som beter sig på det sättet. Och svårflörtad är en ganska trist sak. Om du vill ha någon, säg det då. Spring inte runt med ett 'i couldn't care less about you' grin i ansiktet. Jag tycker den där katt- och råtta-leken är patetiskt, förlåt om någon tar illa upp nu.

Jag menar inte någon speciell, jag började bara tänka på det nyss när jag kollade på en film, som handlade precis om det jag skriver. Men är det inte tröttsamt att hela tiden ha uppe sin 'sköld' och vara dryg och tillbakadragande? Det kan ju inte vara roligt att gå omkring och vara på det sättet. Visst, man kan vara dryg och tillbakadragen ibland. Det är helt ok. Jag kan oftast ses som tillbakadragen eftersom jag inte säger någonting. Men hur kan man medvetet välja att bete sig så, för att man tror att det fungerar? News-fucking-flash: It ain't working! Människor blir bara trötta och ointresserade.

Var bara er själva, det är det enda som fungerar i längden. Sedan om man nu olyckligtvis föds till en dryg och mörk människa, fine. Det är ju ingenting man kan göra åt det. Men låtsas inte. Det syns rakt igenom, även hur bra ni försöker gömma det.

Kommentarer

Innan du kommenterar:
Kommentarer besvaras här.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0