Boken är mitt lyckopiller

Igår fylldes jag med så otroligt mycket tankar och idéer till boken att jag knappt kunde prata alls. Tusentals olika saker ville ut ur min hjärna samtidigt och det resulterade i att det blev ett stopp. Jag kunde knappt säga någonting alls. Men vi har kommit fram till mycket. Vi gick en promenad genom skogen vid Lerbäcken och filosoferade om allt som har med boken att göra. Pratade om karaktärerna, om deras natur och mycket mer. Och att gå igenom en skog när kvällens sista solljus strömmar genom träden medan man pratar om boken fick mig att nästan explodera av, ja, lycka. Jag älskar det.

Vi somnade till Beowulf efter 00:00 och jag var död när väckarklockan ringde runt nio på morgonen. Men jag tvingade upp mig själv. Vi gick direkt ut på en kort promenad i skogen innan vi kom hem igen och gjorde i ordning frukost. Kände mig nyttig. Sedan satte vi oss i mitt rum och pratade ännu mer bok. Ritade kartor, började med en tidslinje, pratade om handlingen i dom två första böckerna och mycket annat. Och nu har Behan farit hem till sig, alldeles nyss. Nu sitter jag och gör ingenting speciellt. Skulle egentligen träna med Mia ikväll, men det blir imorgon istället.

Nu ska jag göra mig en kopp grönt te och sätta mig ner för att skriva ett tag. Det är mycket som ska skrivas och fixas. Plus att världens största fluga försöker döda mig just nu. Den flyger in i mig hela tiden och det börjar bli irriterande. Men jag kan ju inte döda den.

Kommentarer

Innan du kommenterar:
Kommentarer besvaras här.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0