'Men lilla gumman, lyssna på mig...'

Det finns en speciell sak som irriterar mig otroligt mycket. Människor som börjar bete sig barnsligt när man diskuterar. Man kan sitta och diskutera, lägga fram sina argument och helt plötsligt börjar den andra personen att dumma sig. Kalla en för 'lilla gumman' eller försöka förolämpa en på värsta sätt, även fast man inte har sagt någonting fel själv.

När man sedan försöker förklara att man endast vill diskutera och helst i en vettig nivå blir det ännu värre. Puckot blir oftast 'förolämpad' av det och börjar att bete sig ännu mer idiotiskt. Vad är det egentligen? Varför är man inne på forum om man inte kan diskutera normalt och sansat? Visst, det finns debatter som verkligen blossar upp och där det praktiskt taget är krig - men då är okej. Men när man sitter och diskuterar om en till helt synes oskyldig sak och människan börjar att bete sig som en envis pojke/flicka på 5 år i trotsåldern är det inte lika okej längre.

Jag kan låta förbannad när jag diskuterar, men det är jag inte. Jag blir bara så uppspelt att jag låter förbannad. Ibland kan jag låta dryg (i text) eftersom jag inte använder smileys och ibland kan en svordom hamna på fel plats och får meningen att låta fel - men jag försöker alltid hålla diskussionerna vettiga och lugna på internet. Jag kollar alltid igenom min text så att inte missförstånd ska uppstå. Men det finns alltid någon som tar illa upp, blir 'förolämpad' och som ska börja bete sig som en liten purken snorunge.

Självklart ska man kunna bli förbannad när man diskuterar med okända människor på internet. Vissa människor har idiotiska åsikter och ibland krävs det ju att man ryter till, om människan inte förstår vad man menar. Men när det handlar om helt normala debatter om ingenting speciellt förstår jag inte varför vissa människor beter sig på sådana sätt. Jag hatar att diskutera med sådana människor. När jag stöter på sådana här människor ser jag alltid framför mig hur dom räcker ut sina tungor, säger 'na-na-na!' och skrattar. Så barnsliga är dom i text. Och jag blir frustrerad.

Kommentarer

Innan du kommenterar:
Kommentarer besvaras här.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0