Det är bara dumt och tro någonting annat.

Att SD inte gillar homosexuella människor måste ju varenda kotte vara medveten om. Fast tyvärr inte. Många vill gärna skrika om att Sverigedemokraterna inte alls har någonting emot dem. På så sätt.

"Förhållandet mellan man och kvinna, och deras barn, är den nödvändiga förutsättningen för harmoniska samhällsförhållanden… Män och kvinnor är inte skapade likadana och kan därför i olika sammanhang ta olika utgångspunkter och göra olika saker på olika sätt. Män och kvinnor kompletterar varandra, och därför är också alla barns rätt till en mor och en far av väsentlig betydelse."


Alla vet vad dessa rader har för betydelse. Det förvånar mig inte att majoriteten av Sverigedemokraternas röster kom från lågutbildade människor. Det förvånar mig inte alls. Men, sedan kommer detta intelligenta argument: Men öh, det där är från 2005 ju. Ja, och varför tror ni de ändrade? För att dom mirakulöst hade blivit smartare, eller för att dom ville in i riksdagen? Ja, men just det.

Men egentligen är det inte Sverigedemokraterna som skrämmer mig mest. Det är människorna som röstar på dom. Speciellt dom unga människorna - som kanske röstade för första gången. Eller dom unga människorna som inte har rösträtt, men som bestämmer sig för att rösta på dom när dom kan. Det skrämmer mig. Det skrämmer mig att dagens generation inte bryr sig om sitt lands framtid. Det skrämmer mig att dom litar blint på en ung bloggerska (Paow) som pratar högt och fint om Sverigedemokraterna, och som kritiserar invandringspolitiken, även fast hon inte kan någonting.

Det skrämmer mig att dagens generation inte orkar bry sig om fakta. Dom orkar inte läsa själv, dom orkar inte lära sig och dom orkar inte heller bry sig om att läsa resten av Sverigedemokraternas principprogram. Dom glömmer allting annat. Vill inte läsa, orkar kanske inte. Röstar på Sverigedemokraterna på grund av hat och missförstånd.

Men sedan är jag ju såklart stolt över en annan halva av min generation och den yngre - som har vett nog att tacka nej till ett främlingsfientligt parti. Som vill läsa och lära sig om partierna som bygger vår framtid. Som inte slött rycker på axlarna och säger att dom inte bryr sig.

För vi är morgondagen. Och om inte vi bryr oss, vem ska då göra det?

Kommentarer

Innan du kommenterar:
Kommentarer besvaras här.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0