Skojar ni med oss?

Snart finns hela ditt elektroniska liv i lagrat i en databas. Mejl-, sms- och samtalsuppgifter ska kartläggas och sparas, enligt ett förslag som riksdagen röstar om på torsdag. På torsdag ska riksdagen ta ställning till lagen som gör att våra liv på internet kommer att bli kartlagda in i minsta detalj, enligt SVT:s Rapport.

 

– Den riktar sig mot alla svenska medborgare, säger André Rickardsson, IT-säkerhetsexpert och tidigare avdelningsdirektör på Säpo.


Jävla Sverige. Jävla skitland är vad det är. Jag blir så arg. Jag har ingenting att dölja - men jag har rätt till mitt privatliv, utan att staten ska lägga näsan i blöt och följa varje steg jag tar. Jag vill inte att mitt liv ska bli lagrat i en fucking databas. Räckte det inte med FRA och IPRED? Snart flyr jag det här förbannade landet.

Och tror dom att terrorism kommer planeras över ett simpelt sms, mail eller telefonsamtal? Är ni efterblivna på riktigt, skulle jag vilja fråga er? En 5-åring kan lista ut att terrordåd inte planeras på det sättet, så att någon kan ta del av informationen. Vad är det här egentligen? Full makt över Sveriges invånare? "För vårat eget bästa"? Kyss mig i arslet. Hör ni det? Registrera detta och kyss mig i arslet.

Kommentarer

Innan du kommenterar:
Kommentarer besvaras här.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0