Tjurfäktning förbjuds i Katalonien

Ja, tur det. Att vara mån om sina traditioner behöver inte gå till överdrift. Att oskyldiga djur ska plågs till döds är ingen tradition man ska vara stolt över, och inte heller ett yrke man ska vara stolt över. Endast känslokalla och rubbade människor håller på med sådant här, även dom som betalar pengar för att titta på en så kallad tjurfäktning.

Tur att en liten del av spanjorerna har blivit vettiga. Nu menar jag inte att alla spanjorer stöder detta och anser det som någonting bra. Kanske inte ens en majoritet. Jag önskar dock att tjurfäktning kunde bli förbjudet i hela Spanien. Jag hatar att djur ska behöva dö och plågas för att vi människor vill ha underhållning. Samma sak när dom släpper lös tjurarna på gatorna och människorna blir jagade 'för skojs skull'. Varje gång en människa blir stångad av en tjur jublar jag. Sådana människor finner ingen sympati hos mig.

Kommentarer

Innan du kommenterar:
Kommentarer besvaras här.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0