Jag är inte PK bara för att jag inte håller med dig.

Jag läste en intressant sak på Flashback. En kille/tjej hade skrivit detta:

SD:ares främsta argument mot oliktänkare är att de är så kallade PK, Politiskt Korrekta, och inte kan tas på allvar, samtidigt som de hela tiden klagar på att de blir kallade rasister. Jag undrar:
  • Varför någon skulle bry sig om att vara politiskt korrekt på ett forum där man är anonym?
  • Inser inte SD:arna själva att PK bara är en etikett man sätter på de som inte tycker likadant bara för att undvika att bemöta argument?
  • Varför kan ni inte hålla er till sakfrågor om ni nu som ni säger "har rätt"?

Och jag håller med. Röstar man inte på Sverigedemokraterna blir man plötsligt kallad för PK-kärring och andra liknande saker, även fast man kanske - som i mitt fall - vill legalisera cannabis och andra saker som inte anses vara "PK" i dagens samhälle. Men när det kommer till SD - oj, då blir man PK-kärring väldigt snabbt. Det måste ju bero på att, i slutet av dagen när Sverigedemokraterna inte längre har bra argument att komma med, då kallar dom alla för PK. Brist på argument helt enkelt.

En kille/tjej skriver: "På Flashback är alla som inte delar ens åsikter PK, WT, neger eller jude, har du inte lärt dig det än?" Sant. Jag vill även slänga in troll också. Man kan säga att man inte stödjer pedofiler som våldtar små barn. Då är man, enligt vissa spån på Flashback, en PK-kärring. Väldigt intressant det där.

Kommentarer

Innan du kommenterar:
Kommentarer besvaras här.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0