Rosenrot, oh rosenront, tiefe wasser sind nicht still

 

Jag är en riktig periodare när det kommer till musik. Just nu är jag inne på Rammstein. Ingenting annat duger - all annan musik låter bara tråkig och jobbig i mina öron. Jag vet inte hur många gånger jag har varit inne i en period där jag bara lyssnar på Rammstein. Men vem kan klandra mig - dom är ju genialiska, enligt mitt tycke. Och jag har aldrig stött på en dålig låt med dom - sådana band älskar jag. Som fortsätter att leverera bra musik i flera, flera år.

 

Första låten jag hörde av Rammstein var Du Hast (hittade den i filmen How High). Vi satt hemma hos Nicke i sexan/sjuan och tjuvrökte i hans rum medan vi lyssnade på den. Fina minnen. Sedan var vi tvungen att sluta eftersom hans mamma kände hur det luktade rök ur hans rum, hehe. Så... Jag vet inte riktigt vad poängen med det här inlägget är. Det är dock skönt att vara en periodare. För alla låtar blir som "nya på nytt" igen.


Kommentarer
Postat av: moa

Nog ett av världens bästa band. Perfektion, ju!



Såg dem live i Februari och Juni, och.. Åh! Det var så himlahimlahimla bra!



Frän blogg, förresten!

2010-11-12 @ 21:46:30
URL: http://moathemoses.blogg.se/
Postat av: Shaw - Holy Mother of Cow

Moa: Håller med - perfektion! Ah, jag måste säga att jag är riktigt jävla avundsjuk på dig. Får hoppas att jag får en chans att se dom någon gång, det hade varit riktigt stort :)

2010-11-12 @ 21:47:30
URL: http://holymotherofcow.blogg.se/

Innan du kommenterar:
Kommentarer besvaras här.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0