The flashbackers strikes once again.

"Det är sant det du säger. Inte vill man ha en flickvän som kan allting om allt om allt som du inte kan diskutera någonting med utan att hon vinner diskussionen med all fakta. En hysfat smart tjej, som inte är trög men man kan ändå diskutera med och snygg är det absolut ultimata!"

"Precis som kvinnor vill inte vi knulla våra kompisar, att en kvinna visar tecken på "smarthet" är för mig avtändade och okvinnligt dessutom skvallrar det om lågstatus, en kvinna utvecklar inte sitt känsloliv, personlighet, eller intelegens om hon inte har stora problem med sitt utseende. Smartheten brukar komma på senare år när hennes värde har försvunnit. Vill föra mina gener vidare, men att ta han om dom är under mitt värde, klart man kan prata med sin kvinna men inget djupare, då sjunker min attraktion för henne."



På ett sätt är jag ju inte förvånad över att det även finns sådana här sågspån;
men lite chockad är jag. Hur kan man dra slutsatsen att det är okvinnligt att vara intelligent? Att man endast blir smart när man är äldre, för då har ens värde som kvinnat försvunnit? Åh, stackars Flashbackpojkar. Vilka tragiska liv di små har.

Jag vill som, klämma ihop alla till en stor hög och ge dem alla en stor käftsmall, så att de vaknar upp. Vem vill vara tillsammans med en imbecill? Är vissa killar (och tjejer) så rädda att bli utmanade på sin intelligens? Vad spelar det för roll egentligen? För mig som tjej är det tvärtom - en kille som bara kan säga "duh, huh, vadå, jag fattar inte?" - big fucking no-no.




Kommentarer

Innan du kommenterar:
Kommentarer besvaras här.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0