Om jag är kommunist är du fascist.

Sedan urminnes tider har jag blivit kallad för kommunist för att jag lägger min röst och min tro på Vänsterpartiet. Ett parti som grundar sig på värme, lika rättigheter och ett fungerande samhälle. Ett samhälle som tänker på människan, och inte på pengarna. Ett färgglatt samhälle där vi kan leva tillsammans och må bra - där alla kan hitta trygghet och värme.

Sedan kommer borgarna med deras glåpord och ignorans. Kallar mig och många andra för kommunister; jämför oss med Stalins järnhand i det forna Sovjetunionen. Jag har alltid irriterat på mig det, alltid inte förstått varför dom tror sig ha rätten att kalla mig för kommunist. För jag är inte kommunist. Ett kommunistiskt samhälle är en väldigt fin tanke, men jag tror inte att ett samhälle fungera fullt ut med det.

Kolla på detta:

 



Vi ser på den första bilden att Vänsterpartiet ligger längst till vänster, och att Moderaterna ligger längst åt höger. Precis som det alltid har varit och precis som det alltid kommer att vara. Kolla nu på den undre bilden. Vi ser klart och tydligt att kommunismen ligger längst åt vänster, och att fascismen i sin tur ligger längst åt höger. Vi ser också, att om vi överför den övre bilden till den nedre, hamnar Moderaterna närmast fascism, och Vänsterpartiet hamnar närmast kommunism.

Så... Om jag är kommunist enligt ert vridna perspektiv, kommer jag hädanefter med gott samvete kalla er för jävla fascister. Jag hoppas det är okej att jag sprider samma trångsynthet som vissa av er gör. Ha det bra!

Kommentarer

Innan du kommenterar:
Kommentarer besvaras här.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0