Debatt

Har sett torsdagens Debatt nu, som handlade om Flashback och självmordet. Ganska många hade bra åsikter, lika många var ganska puckade. Några ville att det skulle finnas regler och lagar runt internet. Det skulle ju aldrig fungera. Internet hittar alltid vägar runt regler och lagar.

Tycker också att många människor verkar tro att det är Flashbacks fel att han tog livet av sig. Vilket det inte var. Killen hade bestämt sig. Visst, många hetsade honom, vilket var vidrigt gjort - men det var inte hetsarna som fick honom att hänga sig själv i slutet. Ingenting utav detta är Flashbacks fel. Sedan har jag även för mig att någon ville förbjuda Flashback. Men varför? Flashback har inte gjort någonting fel. Och varför tar ingen upp det faktumet att det var många som försökte hjälpa honom och ringde polisen? Betyder inte det någonting?

"Stoppa självmordssajter", säger dom också. Men Flashback är inte en sådan hemsida. Under mina fem år som medlem på FB har detta aldrig hänt förut. Så att kalla FB för en "självmordssajt" är ju ganska ologiskt. Men, jag orkar inte diskutera det här på ett bättre sätt. Jag är trött på det. Trött på media först och främst, eftersom det endast är lögner som dom delar ut till allmänheten. Kolla upp fakta innan ni yttrar er. Uh...

Kommentarer
Postat av: lina

gillar din blogg.

2010-10-17 @ 18:07:39
URL: http://anotherteenblog.blogg.se/
Postat av: Shaw

Lina: Tack!

2010-10-18 @ 02:25:04
URL: http://holymotherofcow.blogg.se/

Innan du kommenterar:
Kommentarer besvaras här.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0