EU vill totalförbjuda snus.

Tro mig när jag säger att jag blir förbannad när jag läser detta (länk). Vad är det med denna värld och förbjuda allt och ingenting i tid och otid? Förstår dom inte att förbjud och regler oftast inte leder någonstans? Den svarta marknaden kommer ju blossa upp till en storlek som aldrig förr om snus (och senare cigaretter) förbjuds. Att människor skulle ge upp sina beroenden bara för att EU förbjuder nikotin är bara att glömma. Folk kommer ta genvägar runt lagarna för att skaffa sitt snus och sina cigaretter. Om dom senare köper nikotin av en osäker källa, kanske det leder till stora skador, ifall att den opålitliga källan har blandat eget eller säljer cigaretter/snus med fiffligt innehåll.

Varje människa har ansvar över sin kropp och sitt liv. Väljer jag att smutsa ner min hälsa och kropp med snus, är det upp till mig - inte till EU.
Det känns som att EU står bakom folkmassorna med piskorna redo. Styra oss in på rätt håll, även fast nackdelarna är större än fördelarna, och även fast varje människa har rätt att ta beslut om sin egen kropp och sitt egna liv. Jag är inte liberal, men det är min kropp och mitt liv. Och sure, visst hade det varit en hälsosam värld om cigaretter och snus förbjöds och alla beslöt sig för att sluta. But do I need to remind you: Är knark förbjudet? Ja. Slutade alla knarka? Nej. Vinner den svarta marknaden på det? Ja.

Så EU, ge fan i mitt snus!

Kommentarer

Innan du kommenterar:
Kommentarer besvaras här.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0