Gammalt är inte äckligt - trångsynthet är äckligt.

En kvinna på hemsidan Familjeliv tycker att kvinnor och män runt 40-50 år är äckliga om dom har småbarn. Det är äckligt att skaffa barn när man ska vara mormor/morfar, tycker denna människa och pratar högt om att hon mår illa av det. Och jag tycker inte det känns bra, jag mår dåligt av det. Jag tycker det känns elakt mot barnet att man kommer vara gammal och kanske död innan de fyller 20, säger hon.

Vilken imbecill. Varför skulle en kvinna eller man på 45 år vara äckliga för att dom föder ett barn? Vem säger att man endast kan vara en bra mamma när man är 20-25 år gammal egentligen? Att klanka ner på folks glädje för att man anser att det är 'äckligt' förstår jag inte. I mina ögon finns det inga problem med människor som får barn vid den åldern. Om dom vill, ska ingen bry sig.

Elakt för att mamman eller pappan kan dö när barnet är runt 20 år?
Well, damn all of you parents then, som föder barn när ni kan bli knivmördade vilken kväll som helst. Fy fan för er, för att ni föder ett barn, även fast ni kan bli påkörda av en rattfyllerist utanför Konsum om ett par dagar. Damn you all. Nej, vilket barnsligt tänkande. Vilken jobbig attityd. Vad jobbigt att gå runt och hata att människor föder ett barn och blir lyckliga föräldrar. Vad jobbigt att bli äcklad av kärlek.

Kommentarer

Innan du kommenterar:
Kommentarer besvaras här.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0