Life shouldn't be printed on dollar bills. - Clifford Odets

Jag är en sådan där jobbig, lycklig och positiv människa idag. Jag sitter och gungar med överkroppen till Talking Heads och flinar som en dummer. Även fast det är ruggigt kallt och mulet ute. Men det skiter jag i. För det är bokdag idag och det gör mig glad. Jag är dock inte bara glad på grund av det - jag vaknade upp och var glad. Vilket jag aldrig gör. Att vakna upp är alltid förödande för mig - jag har pissigt morgonhumör oftast.

Bra tisdag idag alltså. Jo, det kommer vara det. Varje bokdag är en bra dag - alltid ett steg närmare vad jag vill lyckas med. Ett steg närmare någonting stort. Om jag kan fortsätta med det här hela mitt liv kommer jag aldrig be om någonting annat, även fast jag kanske inte lyckas dra in stora pengar med det. Visst, när plånboken är tjock mår man bra, men det har ingen betydelse om man inte känner sig lycklig med det man gör. Och jag kan kanske inte leva på lycka, men it sure makes the life worth living.

Fyfan, idag mår jag bra.


Kommentarer

Innan du kommenterar:
Kommentarer besvaras här.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0