"Man SKA ha barn!" - efterbliven Flashbackare

"Jag är medlem på en hel del datingsidor och där finns det mängder och åter mängder av tjejer som är över 25 som inte har barn. Ja över 30 också för den delen. Det verkar som om de fortsätter precis som de gjorde när de var 18 med festande och runtknullande och sånt. Vet även väldigt många såna tjejer i verkligheten. Hur tänker alla dessa kvinnor? Har de helt givit upp tanken på barn, tänker de skaffa barn när de är 40? Känner de inte till hur mycket risken för missfall och komplikationer ökar med varje år? Har vi några kvinnor här som kan svara på den här frågan?" ~ Septimum

"Jo, man SKA ha barn, för att förse samhället med nysa svenskar. Du kanske har märkt vårt låga födelsetal? Det är en kvinnas plikt att föda minst 3 barn. Iofs kan befolkningen sjunka och vi må bra för det, men den kan ju inte sjunka alltför lågt!" ~ Simonpimonpoo



Det värsta som finns är människor som mentalt fortfarande lever på 1950-talet. Är det svårt att förstå, att vissa kvinnor idag 2010 inte vill föda en massa barn och stanna hemma? Är det obligatoriskt att föda barn, innan man blir 25 år gammal? Är det för motbjudande att acceptera att många kvinnor idag väljer att fokusera på sin karriär, innan dom måste ta ansvar över ett annat liv?

Vem föder fram barn för att förse samhället egentligen? Är man en dålig kvinna, om inte ser till Sveriges låga födelsetal, och väljer att inte bli en mamma? Vilken imbecill. Jag blir så trött på människor som tänker på det här sättet. Som sneglar snett på en för att man inte vill bli mamma på heltid - för att man väljer bort det ur sitt liv. För att man inte anser att 'barn är meningen med livet' och annat trams. Jag tycker inte barn är meningen med mitt liv. Jag är egoistisk som fan när det kommer till mitt liv - jag vill inte ta hand om ett annat. Men jag är inte en dålig människa för det.

Sedan finns det ju sådana här idioter också: "Sen så tycker jag att svenska kvinnor ska skaffa minst två barn, helst 3 eller mer för att rädda vår ras då den vita rasen minskar i hela världen." Rädda den vita rasen? Wow, sådana här människor vet jag inte ens om jag orkar bemöta. Vem tänker på det sättet egentligen? 'Älskling, vi gör ett barn nu, vi måste rädda den vita rasen, genast!' Gå och lägg dig.

Nej, jag önskar bara att människor kunde sluta bry sig om andras liv. Har dom inte ett eget liv att leva? Jag blir less på människor som bryr sig om allting som dom inte har ett skit att göra med. 'Gör ditt, gör datt, nej inte på det sättet, men du måste ju...' Ja, men gör det själv. Lev ditt eget liv, försök inte lära mig hur jag ska leva mitt. Fokusera på dig själv, sluta försöka att finslipa mig. Låt människor leva själv.

Lev ditt eget liv, för du ska dö din egen död.

Kommentarer

Innan du kommenterar:
Kommentarer besvaras här.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0