Riktigt obehagligt

En ung kille valde att ta sitt liv idag. Framför tiotusen nyfikna Flashbackare slog han på en webcam och valde att hänga sig själv live. Jag satt och pluggade franska när detta hände. Jag hade ingen aning om att detta hände just då. Sedan kommer jag in på FL och läser det. Loggar in på FB och fortsätter att läsa. Hans tråd ligger fortfarande uppe, och man kan fortfarande läsa hur vissa medlemmar uppmuntrar honom till att göra det. Eggar, hetsar och hånar honom.

Jag vet inte hur många sådana här trådar jag har läst under mina 5 år på Flashback. Det har alltid varit ett troll, som skämtar och som aldrig tar sitt liv. Tillslut tror man inte på någonting alls. Man väljer att tänka 'trolljävel' innan man klickar ner rutan och fortsätter med sitt. Tills idag. Idag trollade inte människan. Han dog. Jag undrar hur många som sitter hemma med ruttet samvete nu.

Och visst fan är det obehagligt - att han faktiskt gjorde det. Om någon hade kunnat stoppa honom? Kanske, kanske inte. All heder till FB'arna som försökte stoppa honom. Men samtidigt verkade han fast besluten om att göra det. Kanske ingen hade kunnat stoppa honom hur som helst. Och jag trodde aldrig att detta skulle hända på Flashback. Visst, det finns mycket sjuka saker på Flashback. Men att en människa skulle välja att ta sitt liv live på Flashback trodde jag aldrig skulle hända.

Och sedan till alla som eggade honom; hoppas ni mår riktigt dåligt över detta.
Era ord kanske inte rubbade honom; men att sitta och skriva sådana saker till en självmordsbenägen människa (troll eller inte troll) är bevis på att man är rubbad som människa. Ett tomt skal utan känslor. Och till sist; Vila i frid, okända människa. Hoppas att dina anhöriga aldrig -  aldrig - bestämmer sig för att gå in på Flashback och läsa. För tråden kommer inte att försvinna. Tyvärr.

Kommentarer

Innan du kommenterar:
Kommentarer besvaras här.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0