Universum är ju som en låda fylld med smaskiga hemligheter.

Pratade med Alice tidigare ikväll - vi började prata om Universum, och om människor som inte tycker att det är intressant. Ingen av oss förstår varför det skulle vara ointressant. Universum är ju som en låda fylld med smaskiga hemligheter. Finns så mycket att upptäcka. Så mycket att forska om. Visst, jag blir galen av att bara tänka på det, men det är förbannat roligt, och intressant.

Nu måste jag studera astronomi. Och indianer, of course. Jag har fortfarande inte släppt det där om indianerna. Så fort jag får dille på ett speciellt ämne blir inte jag lugn fören jag har studerat/läst om det. Det är en slags förbannelse. Så nu måste jag sitta och tänka på detta tills jag kan studera astronomi via distans efter gymnasiet. Jag kanske kan köpa ett par böcker tills jag kan studera det på riktigt.


Kommentarer

Innan du kommenterar:
Kommentarer besvaras här.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0