Blev inte mycket till diskussion.

Hamnade genom en slump hos en tjejs blogg igårkväll. Hon pratade mycket om politik, om Sverigedemokraterna. Så jag bestämde mig för att skriva en kommentar. Inget påhopp om att hon röstade på SD - utan jag försökte hålla god ton och svara på hennes påståenden:

"Ja men vadå jag kan inte komma till ett land fullt av muslimer iklädd i bikini och tro att dom ska acceptera mig. Jag kan inte komma till ett islamiskt land och be dom sätta upp en kristen kyrka så att jag kan be, BE dom inte dyrka sin gud för rasistiska anspelningar och jag kan inte komma dit och be dom sluta med sina seder och deras firanden och grejer... Men det är precis vad dom ber oss att göra!!!"

Nej, du kan inte fara till Iran och gå omkring klädd i bikini. Nej, du kan inte fara till Iran och be dom bygga en kyrka till dig. Och visst är det hemskt att inte kunna leva och vara som man vill. Men är det då inte tur att vårat Sverige är precis tvärtom? Att vårat Sverige omfamnar alla religioner och kulturer (till en viss del) och låter alla vara precis hur dom vill? Eller vill du istället att vi ska ta efter Iran - och göra samma sak? Vill du att Sverige ska ha samma inställning som till exempel Iran?

Jag har aldrig hört en invandrare säga att vi ska sluta med våra seder och firanden. Jag har inte ens hört det på TV eller läst det på internet. Har någon i din närhet sagt det till dig? För du får det att låta som att alla invandrare i Sverige tycker på det här sättet - och det kan jag nästan lova att dom inte gör. Trist attityd. Jag antar att du fortfarande firar jul, så vad är problemet?

"Är det inte lite jobbigt att folk ska fly hit till Sverige för att sedan bara gnälla på hur jävla hemska vi är, vilka idioter vi är och " FY FAN FÖR DIG DU SA SVERIGE DIN JÄVLA RASIST"

Nej, jag tycker inte det är speciellt jobbigt att människor flyr till Sverige och sedan klagar lite smått. Jag tror nog att dom är otroligt tacksamma över att ha kommit undan krig och orättvisor, även fast dom klagar på att Sverige är ett kallt land. Jag tycker att Sverige är ett kallt land. Jag klagar mycket. Men det kanske är ok eftersom jag är född här, eller? Det här med att man inte kan säga "Sverige" utan att bli kallad för rasist är bullshit. Om du har invandrare i din närhet som kallar dig för rasist om du råkar säga Sverige måste du väl ändå förstå att just den människan är ett pucko, och inte ansiktet utåt för alla invandrare vi har.

"Jag menar vilket land som helst firar Nationaldagen utan sverige.. Vi bygger moskér och slutar ha skolavslutning i kyrkan bara för att vi fan inte ska vara Rasister ändå så ska det vara ett satans gnäll  MEN FLYTTA HEM DÅ OM DET SKA VARA SÅ JÄVLA JOBBIGT ATT BO HÄR!!! Jag kan lova att jag skulel få fem skott i nacken om ja kom med samma krav i ett islamiskt land som dom som flyr hit.. Minst.. Sverige är inte svenskt någonstans..."

Där jag bor firas nationaldagen. Inte med pompa och ståt, men det har det aldrig gjorts. Ja, vi bygger moskéer. Men vi bygger även kyrkor och synagogor. Men det kanske bara är muslimerna du har problem med? Det finns även kristna invandrare som bygger kristna samlingslokaler - jag hoppas att du är lika mycket emot det, annars börjar jag misstänka islamofobi. Och det här med att vi inte sjunger nationalsången på skolavslutningen. Bu-fucking-hu. Bryr du dig verkligen om det? Vad fan spelar det för roll egentligen? Mår du mycket bättre av att sjunga Du Gamla Du Fria titt som tätt? Att Sverige inte skulle vara svenskt någonstans - skitsnack. Sverige är Sverige och Sverige ÄR svenskt, även fast det finns mångkultur.

"Vi skjuter inte våra systrar här bara för att hon fick en kärlek mördarna aldrig själv skulle få, och vi pratar svenska här och vår religion är KRISTENDOMEN..."

Sedan -94 har det blivit fem hedersmorddomar. Fem hedersmord som troligen har begåtts av sjuka människor. En liten sjuk och vidrig del av Sveriges befolkning - en liten del som inte ska straffa andra invandrare. Och nej, Sverige är inte ett kristet land. Kyrkan har ingen makt längre. Majoriteten har ingen religion. Vi har religionsfrihet. Och vad menar du med "vår" religion? Min religion är INTE kristendomen.

"SD har även andra bra åsikter"

Berätta gärna vilka. Att Sverige ska bli ett kristet land? Att vi ska värna om den svenska "kärnfamiljen"? Att homosexuella inte ska få adoptera? Att rätten till abort ska minska? Att genuspedagogiken ska tas bort?

"Annan anledning till varför jag förstår: När jag gick i skolan fick vi inte ha keps, jacka, sjal, bandana (eller vafan dom heter som man har knuten på skallen) i varken matsal eller klassrum pga blandannat brandrisk och säkert en hel del andra anledningar som man struntade i ändå därför att i högstadiet och så ville man inte alltid göra som lärarna sa åt en... Men jag tycker att det är en självklarhet, dumt eller inte men jag tycker inte att det är något att göra en stor sak av..."

Tänk om vi skulle acceptera människor med både piercings, tatueringar och slöjor då? Tänk om vi skulle försöka respektera deras val och sluta motarbeta varandra? Samhället hade gått framåt mycket enklare på det sättet. För nu strider vi mot varandra. Kan vi inte mötas i mitten, och försöka göra det bästa av situationen? Förbud skapar inte förbättringar - det förvärrar.

I alla dina inlägg känns det som att du hyser agg mot endast muslimer. Du pratar om religion, kyrkor, moskéer, slöjor och mycket annat. Finska, danska, engelska och norska invandrare? Vad vill du göra med dom då? Eftersom du vill begränsa invandringen antar jag att även dessa nationaliteter ska nekas "inträde" till vårat land.



Tyvärr fick jag endast detta som svar;



"Men alltså snälal du BÖRJA FÖR FAN INTE MED MIG!!!!!

Vill du att Sverige ska hamna i samma? Tror du på fullaste jävla allvar det? LÄS FÖR I HELVETTE MIN JÄVLA BLOGG OCH DET JAG SKREV, sen kan du få respons för dina dumma jävla kommentarer som du skriver till mig... Sverige är inget jävla dåligt land bara för att de inte vill anställa en person med en sjal som täcker allt i ansiktet, VARFÖR: jo därför dom anställer garanterat inte nån med keps, och inte nån med piercingar heller, så så hemskt är det inte...


Läste första meningen av din kommentar, den åker i soptunnan, sen kan du LÄSA min blogg igen och kommentera, kommer du med några vettiga svar, då kan jag svara, för ja tänker inte upprepa mig 25 gånger....."

1) Jag förstår inte varför du blir så arg. Kan du inte diskutera normalt? 2) Vill jag att Sverige ska hamna i samma vad? Jag förstår inte vad du menar. Du kanske menar Iran? Nej, varför skulle jag vilja det? 3) Min kommentar var inte en "dum jävla kommentar", min kommentar var fullt normal och förståelig. 4) Jag har aldrig sagt att Sverige är ett dåligt land bara för att vi nekar kvinnor med slöjor eller män/kvinnor med piercings jobb. 5) Om inte du har någonting att säga (vilket märks) så kan du skippa att skicka arga kommentarer nästa gång.

Och nej, självklart godkände hon inte min kommentar.

Kommentarer
Postat av: mia

HAHAHAHA!!! Vilket jävla pucko! Sanslöst att det finns människor med en sådan låg IQ i kombination med en mognad som motsvarar en treårings...

2010-09-13 @ 18:57:31
Postat av: Shaw

Mia: Jag vet. Visst är det tragiskt.

2010-09-13 @ 19:19:32
URL: http://holymotherofcow.blogg.se/

Innan du kommenterar:
Kommentarer besvaras här.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0