Folk får rösta hur dom vill.

"Väx upp och rösta på Alliansen istället, bara vilsna fjortisar som röstar på MP och V" - Flashback

Jag tycker det är trist att det ska vara så mycket smutskastning mellan människor just nu innan valet. Så mycket skit sprutar ur allas munnar, och målet är att förolämpa och dumförklara varandra till bästa pris. Jag röstar rött. Jag lägger min röst på Vänsterpartiet - eftersom jag anser att det är ett Sverige jag vill leva i och hade kunnat vara stolt över. Och visst, högermänniskor tycker att jag är en idiot som tycker det. Dom tycker att jag har fel åsikter och fel värderingar. Och visst, jag håller inte med människor som röstar blått. Om jag tycker att ni är idioter? Nej, inte direkt. Jag respekterar att ni gör det valet. Jag har ingen anledning att förolämpa er eller bete mig som ett rikspucko.

Men ändå kommer man inte undan. Varje dag, runt om på internet/tv, läser jag och hör när människor förolämpar varandra. "Borgarsvin" och "Kommunistfitta" ekar överallt. Människor beter sig som fundamentalister. Sprider ut sin egna propaganda, bråkar med människor som "röstar fel", försöker ändra andra människors åsikter, spottar på andra personer. Hur orkar ni? Det är inte diskussion ni håller på med. Ni beter er bara som idioter rakt igenom. Oftast är det förargande, men det börjar bli skrattretande nu. Jag tycker att det börjar bli patetiskt.

Låt folk rösta på vad dom vill. Diskutera vettigt om ni vill. Men man behöver inte bete sig som ett rövhål - eller hur? När jag var yngre (Någonstans mellan 16-17 år) hatade jag högern mer än allting annat. Jag var ett svin mot människor som röstade blått. Sedan växte jag upp. Jag råder er att göra samma sak.

(Sverigedemokraterna är ett undantag. Rasism är aldrig ok.)


Kommentarer

Innan du kommenterar:
Kommentarer besvaras här.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0