JOHNOSSI

Vi svenskar lyckas ibland, när det kommer till musik. Det händer inte ofta (enligt mitt tycke) men när det händer blir det riktigt bra. Nu har jag fått upp ögonen för bandet Johnossi. Riktigt bra. Favoriterna är Mavericks och Dead End. Mavericks började jag gilla direkt. Hörde en liten mening och jag var fast direkt. Låten är rätt vemodig. Passar till många olika känslor. Men även en sådan där låt man kan bara sitta och vara tyst till.

Trodde inte att bandet var svenskt först. Trodde, som alltid, att bandet kom från staterna eller England. Men jag hade fel - enligt Wikipedia kommer bandet från Sverige och inget annat. Men är dom kända här hemma? Jag har aldrig hört talas om dom. Vet nu att dom är kända utomlands - speciellt i Tyskland. Men det måste man ju bli. Så är det med allting. Vill inte England eller USA ha en känns det som att det inte är någon idé. Det är ju internationell man vill bli.

"What's the point"


"Mavericks"


"Dead End"

Kommentarer
Postat av: Bea

Oj, är dom svenskar? Haha, det hade jag ingen aning om

2010-09-15 @ 12:36:21
URL: http://behan.blogg.se/

Innan du kommenterar:
Kommentarer besvaras här.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0