Projekt tandställning

Nu kommer jag att få min tandställning - fem år försent. Jag är glad - väldigt glad - men också väldigt förbannad. Mina tänder, som inte bara är ett komplex och mindre snyggt, ger mig även problem. Svårt att rengöra, huvudvärk och bitsår i kinderna. Men tydligen räcker inte det för att processen ska skyndas på. Istället måste man kastas fram och tillbaka mellan olika tandläkare och vara tvungen att vänta i flera år innan man tillslut blir godkänd. Samtidigt får en tjej tandställning efter 2 månader för att 'hennes tänder är fula', och på grund av det ser jag rött.

Men om man bortser från det - så är jag riktigt glad, och det uppskattas. Imorgon ska gummiband klämmas fast på mina tänder, sedan ska ett par metallringar fast, sedan dras fyra tänder bort och efter det byggs tandställningen på. Två år kommer behandling att ta, men det gör inte heller någonting. Jag diggar tandställningar, jag kommer inte skämmas. Hell, mina tänder är nog fula nu, vad spelar det för roll om man slänger in lite metall i käften? Så ja, jag längtar faktiskt.

Annars så har jag pratat bok idag, och även hunnit förbi Indiska när mamma kom in till stan. Bilderna nedan visar vad jag köpte. Jag är grymt nöjd, det var inte dyrt alls. Jag älskar min nya Buddha. Han passar väldigt bra i fönstret mitt. Till vasen ska jag köpa vita blommor. Helst någonting japanskt eller kinesiskt. Eller så använder jag min vita plastblomma, jag är inte säker ännu.







Kommentarer

Innan du kommenterar:
Kommentarer besvaras här.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0