Sd är inne i riksdagen

Och jag skäms över mitt land. Skäms över att vara svensk just nu. Skäms över alla som valde att rösta på Sverigedemokraterna - som var med om att ge dom en chans i riksdagen. Jag skäms öronen av mig. Skäms så pass mycket att jag vill packa en resväska och lämna landet. Och jag tycker inte om att det med stor sannolikhet kommer bli 4 år till med blått styre, där det drivs en politik som endast bryr sig om pengarna och inte om människan.

(Men det spelar egentligen ingen roll vad jag tycker om Moderaterna. Det största problemet är Sverigedemokraterna, det är det problemet vi ska fokusera på. Att jag inte gillar M är ju uppenbart, jag är ju vänsterpartist, jag gillar inte deras politik.)


Att skämmas över att vara svensk är inte normalt - det inte någonting man ska behöva göra. Ingen ska behöva skämmas på grund av sin nationalitet. Men nu när Sverigedemokraterna har kommit in skäms jag med hela mitt hjärta. Och det ska inte behöva vara på det sättet. Hur tänkte den delen av det svenska folket egentligen? Det är obehagligt. Jag har en stor klump i magen. Och jag vet att många sitter och suckar och stönar och tycker att det är överdrivet - men inte för mig, och många andra. Man ska inte ta lätt på att ett främlingsfientligt parti har kommit in i riksdagen. Det är vidrigt.

Det är en jävligt mörk dag idag.

Kommentarer

Innan du kommenterar:
Kommentarer besvaras här.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0