The new world order

Illuminati. Den hemliga sekten som kommer att ta över världen med deras nya världsordning. Folk ligger hemma och skakar i dammiga hörn för att dom är livrädda.

Jag är intresserad av hemliga sekter och deras påhitt. Jag har försökt läsa om det, men inte hunnit långt - så rätta mig om jag har fel. Men är det bara jag som tycker att det har blivit lite för överdrivet nu? Många bloggare har fått upp ögonen för Illuminati nu. Skriver ut att olika artister (Rihanna, Jay-Z, Kanye West etc) är medlem i sekten och att det tydligt visas i deras musikvideos.

För mig är det påhitt. Sekunden man väljer att tro stenhårt på någonting ser man olika sammanträffanden överallt. Man ser Illuminatis pyramid i varje bokomslag, kopplar olika siffror på energiburkar med Illuminati och mycket annat. Man ser det man väljer att se helt enkelt. Att sedan en hemlig sekt från 1700-talet fortfarande skulle vara aktiva är både möjligt och omöjligt. Man vet inte om Illuminati fortfarande existerar bakom stängda dörrar.

Illuminati har ju funnits. Det säger jag inte emot. Jag älskar att läsa om sekten, att leta efter bevis på att dom finns och att häpnas. Mestadels för att jag tycker om sådana saker generellt. Om jag tror på det? Jag vet inte. Jag har ingen aning om Illuminati fortfarande existerar. Jag har inte sett nog med bevis för att tro stenhårt på det. Men ja, vad vet jag? Jag har inte studerat nog länge om dom. Om ni har intressant fakta om Illuminati (och andra hemliga sekter!) får ni gärna berätta lite!

Och just det - många bloggare säger att Illuminati är farliga för att dom samspelar med Djävulen. Men varför skulle Illuminati ha någonting med Djävulen att göra, när dom vill att all religion ska avskaffas? Det är inte logiskt. Djävulen hör till religion, och Illuminati kan omöjligt kopplas ihop med honom.


Kommentarer

Innan du kommenterar:
Kommentarer besvaras här.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0