Jag är helig!

Jag har suttit och letat efter mer släktingar. Kollat om jag har släktband med mer kända vikingar, konungar och adelsmän. Men jag har inte hittat mer. Sedan hittade jag detta:

Jesus of Nazareth is your 50th great grandfather.

Ok.

Jag vet inte hur jag ska ta det där riktigt. Det står: "NB! Parentship, marriage and other relation is under discussion. Please don't break any current connections and please don't resolve parental conflict." Så mycket kan ju vara fel. Det kan vara ett misstag för många av oss. Men...

Heh, ja mycket kan ju ha gått fel på den vägen. Svårt att veta vem som var släkt med vem under den tiden. Men det hade varit lite coolt att ha ett släktband till självaste Jesus. Och det är den mest populäraste hemsidan om släktforskning och den är väldigt seriös, om man läser recensioner och artiklar.

Allvarligt. Är jag släkt med Jesus?

(Jag är däremot inte släkt med Hitler. Eller Göran Persson. Puh.) (Vad oseriös jag låter! Jag är inte oseriös. Jag tycker det här är väldigt intressant. Men jag litar inte på att jag har ett släktband till Jesus.)

Men det hade fan inte förvånat mig.

Kommentarer
Postat av: Nicole

Vart hittar du alla dina sidor? haha, den sidan måste man ju få se, släkt med jesus.. undrars tro vem man själv är släkt med !

2011-02-23 @ 15:12:59
URL: http://aelman.blogg.se/
Postat av: Shaw

Sv: Hemsidan heter Geni.com, men man måste registrera sig. Och sedan måste man bygga upp ett släktträd först. Det är min morfars bror som har hållit på i flera år (kollat i gamla kyrkoböcker, olika registreringar, artiklar, papper från förr etc) för att hitta vår släkt, så man kan inte bara registrera sig och sedan börja söka på vem man är släkt med. Mitt släktträd innehåller över 500 människor, ända tillbaka till 1400-talet (och längre).

2011-02-23 @ 16:07:18
URL: http://holymotherofcow.blogg.se/
Postat av: Nicole

Så tufft ! jag vet att min farmor hållt på med sådant och att hon kommit till minst 1700 talet tror jag det var men har inte så mycket kontakt med henne så det har liksom inte blivit att jag kollat in mer i det. Får ta mig tusan ta och prata med henne, sånt är ju sjukt skoj att ta reda på!

2011-02-23 @ 18:52:28
URL: http://aelman.blogg.se/
Postat av: Shaw

Sv: Ja, gör det! Det kan ju finnas skitintressanta personer längre bak i ledet, och det är ju alltid skoj att veta var släkten kommer ifrån.. =)

2011-02-23 @ 23:17:06
URL: http://holymotherofcow.blogg.se/
Postat av: Nicole

Oh nu vart man allt sugen, dags att sätta igång! Grattis till Jesussläktskapet btw ;)

2011-02-24 @ 00:54:54
URL: http://aelman.blogg.se/

Innan du kommenterar:
Kommentarer besvaras här.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0