Justin Bieber: ”Abort är mord – även vid våldtäkt”

Det lilla äcklet Justin Bieber tycker att en våldtäkt inte är en ursäkt till abort.

"Han tycker att ”det är sorgligt” när en kvinna blir gravid efter en våldtäkt – men menar att ”allt händer av en anledning”. – Jag tror inte på abort. Jag tycker att ett embryo är en människa. Det är som att döda ett barn, säger han till Rolling Stone.

Och fortsätter: – Jag förstår inte hur det kan vara en ursäkt för att göra abort. Men jag har inte själv varit i den positionen så jag kan inte avgöra det."

 

Nä just precis, Bieber, du har aldrig varit i den situationen och du kommer aldrig vara det heller. För det första är du bara 16 år och för det andra är du en kille. Du kommer troligtvis (och förhoppningsvis, ingen människa förtjänar det) aldrig behöva falla offer för ett sådant vidrigt och hemsk maktövergrepp.

 

Jag säger inte att killar aldrig diskrimineras, skadas på olika sätt etc - det händer och ja, det är väldigt fel. Men när man som kille sitter och snackar högt om att kvinnor inte borde få bestämma över sin egen kropp vid ett brott där det oftast är män som utövar makt och begår övergreppen - då är man ute på jävligt hal is.

 

Eller vet ni vad, en liten del av mitt morbida och mörka jag hoppas han blir våldtagen. "Allt händer ju av en anledning", som han så fint sa det. Ödets ironi, din lilla rövhatt.


Kommentarer
Postat av: Cass

Kolla in min stora bloppis !! :) - du sätter priserna.

2011-02-17 @ 15:09:34
URL: http://salebycass.blogg.se/
Postat av: Styleformen

Trevlig blogg du har :P

2011-02-17 @ 15:15:13
URL: http://styleformen.blogg.se/

Innan du kommenterar:
Kommentarer besvaras här.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0