Tyskt blod

Jag fick reda på en grej idag.

Kurt Sjöbergs - min morfars pappa - mamma hette Aurora Amanda Augusta von Silfverswärd. Hennes mamma (eller mormor, jag är inte hundra procent säker) hette Anna Sophia von der Waeppe och kom från Hannover i Tyskland. Vi har alltså minimalt med tyskt blod i oss. Coolt! Jag vet dock inte mer om von der Waeppe och hur det ledet ser ut. Jag ska försöka googla lite mer på det.

Adligt och tyskt blod. Det skulle inte förvåna mig om jag var avlägsen släkting med Adolf Hitler. Då skulle Flashbackarna få någonting att bita i. Det blir fan inte mer etniskt än så. Också gillar jag kebab och hejar på mångkulturen. HAHAHA. Roligt.

Update: Hittar inte ett piss om "von der Waeppe" på google. Jag försöker leta igenom den tyska adeln, men hittar ingenting speciellt där heller. Vet inte riktigt vilka hemsidor som har sådan här information - och von der Waeppe kanske är en utdöd adel. Kan ju vara friherrlig också, vad det nu är.

Kommentarer
Postat av: Agnetha

Har du kollat geni,där står ju en hel del

2011-02-22 @ 19:05:29

Innan du kommenterar:
Kommentarer besvaras här.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0