35 år? Du får inte skaffa ett barn!

Sitter och läser en tråd som heter "Gamlingar som skaffar barn - hur tänker ni?".

TS tycker att alla som är 35+ inte ska skaffa barn. Att han själv är 34 år och har ett barn på ett år verkar inte spela någon roll. Först och främst handlar det väl om kvinnor. Det är fel av oss kvinnor att satsa på en karriär, livserfarenhet och oss själva innan vi sätter ett barn till världen. För barn behöver ju bara kärlek - helst av en kvinna på 23-24 år. Ett tryggt hem och föräldrar med trygga jobb och fast inkomst? Aw, screw that, så länge du är ung och inte över 30 år.

Ja, jag har redan tagit upp det här. Men jag kan inte låta bli att se rött när sådana här människor kryper fram och börjar diskutera sådana här saker. En kvinna i tråden säger att allting är så 'puttenuttigt' nuförtiden: man ska skaffa karriär, resa och hitta sig själv. Vad är det som är så fel med det? Absolut ingenting. Jag ser hellre föräldrar med livserfarenhet och som har hittat sig själva planera familj. Till skillnad från 22åriga Caroline som planerar ett barn med Roffe 27 år som 'just nu söker ett jobb' (men han hittar inget, för han dricker hellre bärs), men som inte ser problemet med det 'eftersom man får ju rätt mycket i bidrag!'.

Ah, kyss mig i arslet. Visst, man behöver inte ha läst på universitetet och ha rest jorden runt för att bli en bra mamma. Men, enligt mig, är fast inkomst någonting som ska finnas om man planerar ett barn. Om man nu blir gravid av misstag, so be it. Vissa mammor [av misstag] klarar sig finfint ändå. Men att planera ett barn när man är ung, utan utbildning och utan fast jobb bara för att man inte vill vara över 30 år? Give me fucking break. Speciellt dessa unga tjejer som är 15-16 år och som planerar ett barn. Är ni dumma i huvudet på riktigt? Jag skiter fullständigt i om någon tar illa upp - men det är inte friskt eller speciellt smart att medvetet försöka bli gravid när man knappt har hunnit vara byxmyndig länge nog.

TS skriver sedan: "Hur kul är det få barnbarn när 80-90 år?" Vadå, skaffar man barn för att sedan få barnbarn eller? Är det poängen med allting? Känns som en hundkennel. Man köper en speciell ras bara för att man vill ha deras avkomma. Låter ju rätt... knepigt, om du frågar mig.

Nä, alla dessa människor som säger att alla kvinnor vill ha barn, man får inte vara 35+ när man skaffar barn och mycket annat: Eat shit. Jag är så innerligt less på era diskussioner så det inte är sant.

Kommentarer

Innan du kommenterar:
Kommentarer besvaras här.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0