Folk döper sina barn till konstiga saker ibland:

Ozzian (Påminner mig om en version 2.0 av Ozzy Osbourne)
Nestor (Bara jag som tänker på en manlig version av "Nessie" - Loch Ness monstret?)
Eddie (Efter Eddie Meduza för att observera) (Kommetarer överflödiga)
Viljar (Ett WoW-namn)
Erland (Sur gammal man uti på landsbygdn' mä han Bosses sto-traktor)
Gandar (Påminner mig om Gandalf eller Gondor - eller en konstig blandning mellan båda)
Kent-Elvis (.... Que?)

Men det värsta är ändå namn som detta: Zachariaz, Kewin, Izabellie, Ocean Breeze, Samantha Love, Destiny Heart, Cewin, Cazzandra etc. Ja, jag är en stor "namnhatare" jag. Jag förstår mig inte på alternativa stavningar eller namn som är ihopsatta, glammiga och "unika". Som Destiny Heart. Tänker ingen på efternamnet? Destiny Heart Nilsson. Samantha Love Gustafsson. Zachariaz Svensson. Det funkar inte.

Sedan finns det ju ännu mer fula namn. Jag kan fortsätta i evigheter. Som Madicken. Vem fan vill heta Madicken när man är 16-17 år gammal? Twilight (ja, det förekommer) är ju groteskt. Om jag hade blivit född nu och mina föräldrar hade gett mig det namnet hade jag gladeligen mördat dom när jag blev stor. Eller Klemens. Dagmar, Rutger, Maud, Texas, Savannah, Tekla, Rakel. Eller namn med -Lee/Li efter sig. Nowa-Li, Jenna-Lee, Engla-Li, Isabella-Lee... Åh.




Kommentarer
Postat av: Jannurt

sverige apar ju efter USA. Det är fan skrämmande med alla jävla white trash namn som kommer nu. Och dom verkar alla tro att deras namnval är så jävla speciellt bara för att dom stavar det annorlunda. Jag vill bara spotta på dom. ÄCKEL! (ja jag stör mig asmycke på det.)

2011-01-16 @ 18:03:12

Innan du kommenterar:
Kommentarer besvaras här.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0