Livet på Norra Strandgatan.

Vad är det med mina grannar egentligen? Det verkar ju vara en hög med rikspuckon.

1) Man är inte normal om man bestämmer sig för att snöbada spritt språngande naken i ett lägenhetsområde mitt inne i stan. Och nej, jag är inte speciellt pryd av mig, men det är inte direkt lattjo att kolla ut genom fönstret på väg till förrådet och det första man ser är en naken, medelålders man som ligger och viftar hysteriskt med armarna i snön när han gör en snöängel.

2) Alla vet ju om att det är farligt att gå under hustak när det töar ute. Det kan ramla ner tunga klossar med blötsnö på huvudet. Man kan bryta nacken alt. bli begravd och inte komma upp. Alla är medvetna om detta, förutom pensionärerna på våningen längst uppe i mitt hus. Vi har loftgångar och där samlas det mycket snö - så den dumma pensionären och hans lika dumma fru bestämmer sig för att skotta loftgången fri från tung och blöt snö och sedan kasta det ut mot innergården där resten av oss i huset går när vi ska mot stan. Jag var 3 cm från att bryta min nacke när en stor klase med blötsnö kom flygandes ner från deras loftgång. Idioter!

3) Jag och Bea står och röker i godan ro ute på loftgången. Helt plötsligt fryser Bea till och säger: "Jag tror jag precis såg en naken pensionär." Ingenting mer med det. Vi fortsätter att snacka och stå där ute, då jag helt plötsligt ser kvinnan. Bea: "Hon kanske har en beige tröja?" Jag: "Mmm." Men nej. Mina ögon hann bränna till innan vi sa någonting mer. För då har även jag sett pensionären stå spritt språngande naken vid diskbänken. Holy fudge. Det var INTE ok.

SLUTA VARA SÅ JÄVLA KONSTIGA!

Kommentarer

Innan du kommenterar:
Kommentarer besvaras här.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0