Man kan inte vara personlig när det kommer till Sveriges framtid.

Problemet med Sverigedemokraternas anhängare är att de inte kan tänka ett steg längre. Om man kollar på Familjeliv och medlemmarna som röstade på Sverigedemokraterna är det oftast personligt. En invandrarman slog till mig - därför röstar jag på Sverigedemokraterna. En invandrarpojke puttade min lillebror - därför röstar jag på dem. En invandrarkvinna snattade inne på Konsum - därför röstar jag på dem.

Man kan inte tänka på det sättet. Man kan inte dra alla över en och samma kam. Jag fördömer inte hela Kristendomen bara för att Helge Fossmo var en psykisk sjuk människa och tog död på människor. Jag fördömer inte alla tyskar i Sverige, bara för att Tyskland har en mörk och tragisk historia. Jag fördömer inte alla finnar, bara för att jag kanske har träffat ett par stycken som har betett sig som idioter. Common fucking sense.

"Studien (Ekonomisk Debatt 6/2007) bekräftar att många lågutbildade, arbetslösa och yngre ökar stödet för Sverigedemokraterna."

Well, you got that fucking right.

Kommentarer

Innan du kommenterar:
Kommentarer besvaras här.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0