Reinderspotting.

Fick se en snabbis ur dokumentären Reinderspotting igår - mestadels på en jävligt obehaglig snubbe som sa "Howdy ho!" medan han lutade sig ut från ett fönster. Extremt obehaglig människa faktiskt. Hur som haver, jag och Bea laddade hem dokumentären när vi kom hem, och kollade på den. Gud vad tragiskt. Handlar om ett par killar i Rovaniemi (Finland) som är beroende av subutex - ett slags "andrahandsval" till heroin. Huvudrollen heter Jani, och det är han man får se mest.

Sedan gick väl dokumentären mest ut på att få se när dom skjuter upp, abstinensbesvär, problem med pengar/vänner, skulder och en massa annat. Och Janis resa ut i Europa. Jesus, jag tyckte dokumentären var sjukt sorglig. Speciellt när man vet att den där Jani nu är död. Enligt Flashback hängde han sig själv i Kambodja. Finns dock många olika historier. Överdos i Brasilien, självmord i Thailand etc. Men Kambodja var mest trovärdigt. Plus att det fanns bilder från Kambodja. My sick ass tänkte ju inte ens till innan jag klickade på bildlänkarna. Dumma, dumma, dumma mig.

Nja, jag vet inte. Hela filmen var bara väldigt tragisk. Påminner mig om "Jag vill inte leva detta liv" som handlar om ett par killar i Göteborg som är beroende av GHB. Tycker sådana här dokumentärer borde visas på skolorna - att knark (tung narkotika) är skit för det mesta och att det oftast går åt helvete i slutändan. Oh well.


Kommentarer

Innan du kommenterar:
Kommentarer besvaras här.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0