USA har sjuka fängelsestraff.

Janna skickade en länk till mig för ett tag sedan - en hemsida där man kan brevväxla med olika fångar från USA. Jag har suttit och bläddrat igenom säkert över hundra olika fångar nu. Herregud vad långa straff man kan få i USA - det får en verkligen att inse att Sveriges straff är ingenting. En kille kommer ha suttit 16 (!) år för att ha tagit en bil. En annan kille kommer sitta 25 år för ett beväpnat rån! Det är ju sinnessjuka straff.

Speciellt han som stal en bil. 16 år för en liten "bagatell" - hur tänkte dom där? Jag blev så blödig att jag funderar på att skriva till honom. Men jag får ju dåligt samvete över allt. Däremot hade det varit att brevväxla med en av USAs kändaste seriemördare: Richard Ramirez. Man kan göra det. Men jag vet inte om jag vågar göra det. Ja, jag vet att det är en på miljonen att han skulle komma till Sverige för att mörda mig - men lite läskigt är det ju. Oh well, kanske någon gång.


Kommentarer
Postat av: [email protected]

Tufft då, skicka gärna hemsidan. Vore ju awesome att skicka iväg ett brev ;)

2011-01-13 @ 02:42:01
URL: http://aelman.blogg.se/

Innan du kommenterar:
Kommentarer besvaras här.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0