Vetenskap = simpelt.

"Vetenskap betyder inte sanning, vetenskap är vad vi tror oss veta idag. Egentligen är det mycket enklare att förklara allt med Big Bang. Sedan kan man säga att Gud är en sagofigur. Då slipper man fundera över frågor som mänskligheten funderat över i urminnes tider - varifrån vi kommer och vart vi tar vägen. Det är att göra det lätt för sig."

Va! Vetenskap = göra det lätt för sig vet jag inte riktigt om jag håller med om. Man blir galen när man tänker på allt som vetenskapen har kommit fram till - speciellt när det handlar om universum, ett ställe som vi inte vet ett piss om (med tanke på dess storlek).

Självklart är det nyttigt och lite av en utmaning att fundera över religion också. Fundera över hur en Gud kunde skapa hela denna värld och i sådana fall varför. Men detta är faktiskt första gången jag har läst att Big Bang skulle vara en 'simpel' förklaring och att vetenskapen gör det lätt för oss. Menar inget illa med detta inlägg - tycker bara det är intressant hur olika det kan vara från person till person!

Jag tycker ju till exempel att religiösa har det lätt. Svaret finns redan: Gud skapade oss. Många av de religiösa människorna nöjer ju sig med den förklaringen, medan vi som inte tror på en Skapare och en Himmel gärna vill ha mer utvecklade svar om Universum och Big Bang. I alla fall jag. Hur som helst, det var första gången jag har läst något sådant där. Jag tycker det är väldigt intressant.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Har du nå fucking jävla fel på msn? Jag har inte kunnat logga in på hela dagen för att min "kontaktlista inte är tillgänglig". Jävla shitheads. Jag ska fan strypa dom!

2011-01-07 @ 01:40:55

Innan du kommenterar:
Kommentarer besvaras här.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0