Du är inte ett syskon

Vad hemskt.

En kvinna har barn med sin sambo. Hon har även ett annat barn från ett annat förhållande - det har även hennes sambo. Enligt henne är det dock bara hennes barn (från det andra förhållandet) som är syskon till deras gemensamma barn. Inte hennes sambos barn - för ett barn blir bara syskon om dom har legat i samma livmoder (?)

Vilken hemsk inställning, tycker jag. Klart man är syskon. Halvsyskon. Jag tycker inte om ordet halvsyskon ens - man är syster eller bror, sedan spelar det ingen roll om det är helt eller halvt.

Sedan att hon faktiskt har fel gör ju roligt. Hon har fel - man är syskon, även fast det 'bara' är pappan som är bandet mellan barnen, om ni förstår vad jag menar. Gud, vad är det med vissa mammor? Vissa går runt och tror att det bara är dom som spelar någon roll. Mamman är viktigast. Ingen annan. Bara mammor som kan. Mammor Är Heliga. Pft, skitsnack.

Ja, jag har börjat störa mig mycket på mammor på senaste tiden. Och pensionärer... Gah, dessa pensionärer. Inte alla pensionärer dock - vissa är väldigt söta och trevliga. Men en majoritet är sura, envisa och elaka. I alla fall dom jag träffar.

Kommentarer

Innan du kommenterar:
Kommentarer besvaras här.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0