Folk får fan ta av sig foliehattarna nu, jag börjar bli irriterad.

"Jordbävningen i Japan orsakades av månen, 2012 är nära nu!"
"Jordbävningen i Japan orsakades av amerikanarna, dom ska ta över världen!"
"Jordbävningen i Japan orsakades av en lila ekorre med bjällror, den är ute efter att gnaga sönder innanmätet på Tellus för att sedan skapa en massproduktion av dess lila avkommor!"

Ok, det sista kom jag på själv. Men det är ungefär lika logiskt som dom två första teorierna. Snälla människor, det var en JORDBÄVNING. Sådana där saker som har hänt, well, ända sedan jorden skapades. EN JORDBÄVNING. Sedan att städer förstörs, att fabriker sprängs, att en tsunami kommer och mycket annat beror inte på att "månen" (logiskt) eller "amerikanarna" (just det) skulle ha gjort det. En jordbävning + ett modernt samhälle = mer konsekvenser.

En jordbävning kan hända precis var som helst. Det var en jordbävning i Kalix. Jag antar att det var en liten naturkatastrof och INTE en ondskefull måne. Men jag vet inte, det kanske jag som är 'blind' och 'lurad' av världsherraväldet, jag vet inte...

Kommentarer

Innan du kommenterar:
Kommentarer besvaras här.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0