"Internet är en fluga som kanske blåser förbi. Jag tror inte att folk i längden kommer att vilja ägna så mycket tid, som det faktiskt tar, åt att surfa på nätet."

Just nu brummar diskfragmenteraren och virusskannaren på min dator. Båda har stått och arbetat på i 20 minuter och de har bara kommit till 3 % och 4 %. Mycket snark. Jag antar att det kommer ta hela natten, men det är värt det. Jag är hundra procent säker på att en liten trojan har kommit in på min dator. För det är någonting i denna dator som gör mitt liv surt. Funkar knappt att vara inne på internet!

Eller, det funkar. Men jag är en modern ungdom och jag klarar inte av att vänta mer än 3 sekunder på att en sida ska laddas eller uppdateras. Kommer ni ihåg på 90-talet då man inte kunde ringa om man satt på internet, och tvärtom? Det där lilla modemet som gav ifrån sig ett ytterst irriterande ljud 24/7 och då man kunde fara fram och tillbaka 30 mil innan en hemsida på internet hade laddat klart.

Jag kommer ihåg när vi fick den första datorn. Jag var runt 6-7 år gammal. Mamma blev förbannad på min bror för att han hade sagt till killen som kom med datorn att han kunde installera allting själv. Sedan har jag inte så många mer minnen. Mia kollade på Plannjas hemsida och sa att jag var kär i en av spelarna. Satt och kollade när hon spelade något skjutarspel - kommer inte ihåg namnet. Man försökte ladda hem musik och filmer med Kazaa, men fick i stället hem ett ton virus och ett par porrfilmer.


Kommentarer
Postat av: Mia

Jag tror det var Doom jag spelade....

2011-03-22 @ 08:06:57

Innan du kommenterar:
Kommentarer besvaras här.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0