Skitsnack!

Anitha, Calle Schulmans fru, fick gratisbiljetter till en show och hon stod på 'listan' till denna. Hon kommer inte i tid till showen, har inte betalat för ett piss och ber sedan ett par killar att flytta på sig från de bästa platserna (som dom har betalat pengar för) (och dom har även kommit i väldigt god tid för att kunna 'paxa' dessa platser) för att hon är gravid och vill sitta ner.

En av killarna skriver en kommentar i hennes blogg och Anitha svarar med dryg ton och hinner även hacka på alla 'lantisar' runt om i Sverige. Hon tycker det är rimligt att hon 'tar' dessa betalda platser, eftersom hon 'stod på listan' och inte kunde veta vilka platser hon egentligen skulle ha.

Ja, men kom i god tid då, som vi normala människor gör. Man kommer inte sekunderna innan en show börjar och tror att man ska kunna sitta bra. I värsta fall får man stå upp. Jag vet inte, men i min värld kanske man borde planera lite bättre om man är gravid och inte kan stå upp. Inte fan går man fram till ett par killar som har betalat dyra pengar och kräver att dom ska flytta på sig.

Jag tycker det är skitsnack. På bussar, tåg, parkbänker och liknande - visst. Då kan man vara snäll och flytta på sig. Men på en dyr show? Knappast. Jag tycker det är irriterande. Sedan efteråt blir man dryg och beter sig som överklass.

Man är inget fucking offer bara för att man är gravid. Man är en normal människa som måste planera och komma i god tid till shower, precis som alla andra. Och om det inte hade fungerat? Då frågar man personalen om en stol kan fixas fram så att man inte behöver stå upp. Många hade förstått. Men jag hade inte haft samvete att 'sno' ett par betalda platser och sedan se hur dessa människor behöver stå upp genom en hel show. Tror du att det var skönt för dom? Jag tror inte det.

Jag hade aldrig ställt mig upp.

Som exempel:

Jag kom 3 timmar tidigare till området för att få en plats längst fram till Slash. Jag hade betalat långt över 1000 kronor för biljett till konserten och resan dit. Vi stod och väntade i gassande sol utan skydd för huvudet i 3 timmar. Ponera att jag hade haft sittplats. Om en gravid kvinna som inte hade betalat ett piss och som precis hade kommit, alldeles försent, hade kommit och velat ha min plats - hade jag gett den?

NEJ DET HADE JAG INTE.

Kommentarer

Innan du kommenterar:
Kommentarer besvaras här.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0