Snodde den tredje delen av en lista från Beirut.

Jag orkar inte med de två första.

208. Beskriv dig själv med tre ord:
Lättroad, paranoid och nördig.
209. Har du någon gång varit: Que?
210. Känner du någon som varit/är deprimerad: Ja.

211. Finns det någon du vill lägga en förbannelse på: Nej, det tror jag inte.
212. Har du blivit behandlad som skit av en vän? Japp.
213. Vad gjorde du då: Någon gång sa jag till och andra gånger höll jag käft.
214. Vad innebär självinsikt : Att kunna skämta om sina skavanker och ta det med ro.
215. Har du bra självförtroende: Ja, ganska.
216. Älskar du livet: Livet är det finaste som finns, även fast vissa delar är mörka. Men det hör till, och de försvinner.
217. Hur ser du på framtiden: Jag ser en ljus framtid med resor, skrivande och drömmar som blir verkliga, faktiskt.
218. Kan du laga mat? Jag kan laga konstig mat. Potatis och fiskpinnar? Nej.
219. Vad har du för humor: Extremt dålig humor. Och i många fall väldigt mörk och icke PK.
220. Har du en bästa vän: Ja, det har jag. Bästa vänner däremot.

221. Hur träffades ni: Jag och mina vänner? Olika. Jag och Alice träffades genom att hon började i min klass i femman. Jag och Tåwe träffades genom vår gemesamma vän Henke. Jag och Bea träffades genom att jag spontant började fråga henne om vi skulle ta en rök på rasterna. Sedan har jag ju många andra vänner, men då blir det en väldigt lång text.
222. Hur länge har ni varit vänner: Lite olika. Alice och Tåwe har jag känt i snart 9 år. Herre min je, vad länge.
223. Har du varit på IRL-träff? Eh, jag.. tror det?
224. Har du fått vänner via webben? Ja, på ett sätt, men jag har inte träffat dom på riktigt. Men en snubbe har jag till exempel pratat med i 5-6 år. Det är lite sjukt.
225. Hur och varför började du med hemsida? Jag började blogga på blogspot när jag var 13-14 år.
226. Läser du? Hela tiden.
227. Om ja; vad? Böcker, bloggar, krönikor, forum, poesi, noveller etc.
228. Favoritpapperstidning: Illustrerad Vetenskap.
229. Favoritveckotidning: Jag läser inte veckotidningarna.
230. Mobiltelefonen betyder för mig: Att man kan ringa och skicka SMS. Inget mer.

231. Vad har du i din väska?
Pengar, pennor, skrivböcker, skräp, snus och lite annat.
232. Har du körkort? Nej.
233. Hur många uppkörningar gjorde du? -
234. Vart det dyrt? ...
235. Bil? Nej, antagligen inte.
236. Drömmer du? Ja, väldigt mycket.
237. Om ja; minns du dina drömmar? Oftast minns jag mina drömmar till 100 %
238. Tror du på nåt övernaturligt? Ja, det gör jag /skäms
239. Om ja; vad: Ja, var ska man börja? Andar, spöken, varulvar, vampyrer, utomjordingar, diverse demoner etc /skäms ännu mer. Konstigt nog kan jag inte tro på en Gud. Jag vet inte varför det är så. Men jag tror jag är frälst på sådana myter såsom vampyrer och varulvar. Jag vill att de ska finnas i alla fall.
240. Om inte; -

241. Röker du? Ja, ibland.
242. Om ja; När jag träffar mina vänner alt. dricker öl.
243. Spara eller slösa? Det beror på vilket humör jag är på och vad jag ska göra.
244. Har du investerat pengar? Nä.
245. Spelar du sällskapspel? Ja, det händer.
246. Favoritspelet? Frågesporter, som Geni och Europaspelet.
247. PS2: Vill gärna ha ett, ja.
248. Dataspel: Dreamfall, Call of Duty (Modern Warfare), World of Warcraft, Need for Speed etc.
249. Favoritsemesterställe: Jag vet inte riktigt. Strömsund utanför Råneå, Kungsör och Göteborg.
250. Drömresan skulle vara: Åh, Irland och Frankrike!

251. Har rest till: Många olika städer i Sverige, Finland och Danmark (Köpenhamn).
252. Semestertips? Christiania i Köpenhamn, botaniska trädgården i Göteborg och ja, jag vet inte. Kvikkjokk (fjällen) var väldigt vackert.
253. Semestermardröm? Typ Magaluf, Sunny Beach eller Ayia Napa (hur det nu stavas).
254. Vad skulle du INTE göra på din semester? Ligga vid poolen hela dagen och supa bort mina pengar.
255. Vem diskar hemma hos er? Oftast min mamma, men jag brukar göra det då och då.
256. Storhandlar du? Nej, inte direkt, men jag följer oftast med när mamma och pappa gör det.
257. Är det något du är bra på? Ja, det tror jag. Jag vet dock inte vad. Skriva och lära mig nya saker.
258. Är du praktisk? Njae...
259. Är du teknisk? Bara när det kommer till min egen dator.
260. Har du besökt nåt nöjesfält? Ja, Liseberg och Gröna Lund.

261. Gillar du det? Yes.
262. Favoritkarusellen? Balder, Kanonen, Hasch-pinnen, Colorado, Breakdance etc.
263. Dusch eller badkar: Dusch.
264. Färg på ditt duschdraperi? Svart.
265. Syr du dina gardiner själv? Lol, nej.
266. Bästa stället på webben: Flashback, Google och Pirate Bay.
267. Musikfavoriter: Slash, Guns n' Roses, Thin Lizzy. Mycket från 70- och 80-talen helt enkelt.
268. Tittar på TV: Bara Big Brother och ibland blir det krabbfiskarna också.
269. Hur mycket tittar du på TV? Inte ofta alls.
270. Äger du någon leksak? En på Slash. Men det är ingen docka, det är en samlarfigur fo helvede! /försöker intala mig själv

271. Om ja; vad: Se ovan.
272. Lekte du med Barbie som liten? Japp.
273. Eller föredrog du lego? Jag gillade lego också.
274. Onani; skamligt eller njutningsfullt: Ja, inte är det skamligt i varje fall, tillbaka till 50-talet med dig om du tycker det.
275. Vad anser du om porr? Jag tycker det är en rätt smutsig bransch både för killar och tjejer, men vill du se på det är det OK det med.
276. Äger du en kamera? SONY A350.
277. Vilken sort? Systemkamera.
278. Fotograferar du mycket? Inte nu på vintern. Blir så tråkiga bilder.
279. Högtid du gillar? Julafton.
280. Har du prestationsångest? 24/7.

281. Den bästa drömmen du har haft?
Antagligen den när Slash bjöd mig på världens godaste tårta.
282. Den värsta drömmen du har haft? När en mattant gav mig världens äckligaste leende. Jag var liten och grät som aldrig förr. Sedan vet jag inte - alla mina mardrömmar är så kopiöst äckliga och hemska att jag inte kan välja en av dom.
283. Dricker du mjölk? Japp.
284. Är du rojalist? Absolut inte.
285. Vad anser du om kungahuset? Sveriges största socfall. Finns ingen bra anledning till varför vi skattebetalare ska betala för kungafamiljens sportbilar och nöjen runt om i världen. Bra ansikte utåt för Sverige? Bullshit!
286. Läser du skvallertidningar? Nej.
287. Tror du på allt det står i dem? Nej.
288. Lyssnar du på folks skvaller om andra? Ja, skvaller är roligt. Men inte om det är för seriöst - jag är så innerligt less på drama.
289. Skvallrar du ibland? Ja.
290. Har du varit på festivaler? Getaway Rock Festival 2010 - det bästa jag har gjort i hela mitt liv.

291. I så fall vilka:
292. Hur kör du bil? Jag kör aldrig bil.
293. Hur ofta byter du sängkläder? Varannan vecka, skulle jag tro. Ibland oftare, om Louie eller Freja har hälsat på.
294. Har du ett motto du lever efter? Nej, inte direkt.
295. Favoritcitat/aforism: 'Är du inte en del av lösningen, så är du en del av problemet', 'Live and let live', 'An eye for an eye would make the whole world blinde' etc.
296. Om du skulle skrivit ett citat som gjort dig känd vilket hade du valt då: Antagligen Ghandis, tror jag. Det ovan (det sista).
297. Har du kysst någon av samma kön? Ja, jag skyller det på fyllan och jag kommer aldrig mer göra det. Jag har aldrig förstått tjejer som hela tiden ska hångla med varandra. Freud har säkert svaret på det.
298. Har du gjort någonting mer med någon av samma kön? Uh, nej det har jag inte gjort.
299. Senaste sedda film: The best and the Brightest.
300. Var den bra? Nej, inte direkt.

Kommentarer

Innan du kommenterar:
Kommentarer besvaras här.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0